...: Moje nejoblibenější knihy/ the most favorite book

pondělí 16. března 2020

Moje nejoblibenější knihy/ the most favorite book

Ačkoliv v poslední době spíše čtu internetové stránky, novinky a různé webové publikace z historie, ráda bych s vámi sdílela několik typů na mé nejoblíbenější knihy, nebo žánry.

Although I am reading web sites, news and various web publications from history lately, I would like to share with you several types on my favorite books or genres.

Moji nejoblíbenější knihou je Hodina tance a lásky od Pavla Kohouta, s níž jsem se poprvé seznámila na gymnáziu a od té doby jsem ji četla několikrát. Celý děj se odehrává v období druhé světové války, což je jedno z mých nejoblíbenějších, tedy spíše pro mě nejzajímavějších období z celé historie. Děj se začne odehrávat v Berlíně a pokračuje v České republice v ubytovně u koncentračního tábora, kde je otec hlavní hrdinky velitelem. Dívka netuší, co se přesně děje, nevnímá život u tábora a miluje mladého vojáka, který pro otce slouží. Kniha je založená částečně na historii, částečně se v ní odehrává milostný příběh, první zamilování mladé dívky a uvědomování svého vlastního dospívání.

My favorite book is the Dance and Love Hour by Pavel Kohout, with whom I first met at grammar school and have read it several times since. The whole story takes place during the Second World War, which is one of my favorite era, this era is one of the most interesting for me from all history. The story begins in Berlin and continues in the Czech Republic in a lodging near a concentration camp where the main character's father is commander. The girl does not know exactly what is happening, does not perceive life at the camp and loves a young soldier who serves the father. The book is based partly on history, partly on a love story, the first fall in love of a young girl, and awareness of her own adolescence.


Další top knihy jsou z Edice: Můj příběh, jež je edice dle webových stránek a knihovníků určená spíše mladším až dětským čtenářům. Knížky jsou poutavě psané, formou deníků a čerpají z historie, příběh  je vždy vymyšlený, ale odehrává se v reálné době a odehrávají se zde i zásadní milníky historie. Na konci knih jsou někde vkreslené mapy, někde jsou reálné fotografie. Z edice: Můj příběh nemám doposud všechny knihy a ráda bych si další dokoupila. Můj nejoblíbenější příběh je příběh Aši (Deník Egyptské dívky), protože rozvoj Egyptské říše je pro mě další jednou z nejzajímavějších ér v lidské historii.

Other top books are from the Edition: My Story, which is suitable for younger to child readers. The books are engagingly written, in the form of diaries and draw from history, the story is concocted, but it takes place in real time and there are also important milestones of history. At the end of the books are somewhere maps, somewhere real photos. From the edition: My story  I have not yet all the books and I would like to buy more. My favorite story is the story of Aša(Egyptian Girl Diary), because the development of the Egyptian Empire is one of the most interesting era in human history for me.
Poslední kniha není ke čtení, ale k vaření. Miluji Břicháče Toma a podle mě tento člověk má opravdu něco do sebe. Sice dle knihy nevařím/ nepeču pravidelně, ale dle mého názoru je skvěle pojatá, pokrmy jsou jednoduché, fotografie pěkné a v receptech se příliš nezamotáte. Navíc, kdo zná Břicháče Toma, moc dobře ví, že se snaží jídla vařit jinak, odlehčit, ale tak aby byla stále chutná. Už teď mám zálusk na další z jeho knih. :)

The last book is not for reading, but for cooking. I love Belly Tom, and I think this man really good. Although I do not cook / bake regularly. In my opinion it is perfectly conceived, the dishes are simple, the photos nice and the recipes are not so difficult. Moreover, anyone who knows Belly Tom knows very well that he is trying to cook meals differently, but to make her still tasty. I already want another of his books. :)

5 komentářů:

  1. Knížky z edice Můj příběh jsem měla ráda i já, dokonce mám ještě pár z nich doma :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Které máš? :) Já bych chtěla další, ale dneska jsem se dívala a jsou vyprodané úplně.

      Vymazat
  2. Moje asi nejoblíbenější knížka je Co život dala a vzal od Betty Mac Donaldové.
    A kybych měla kuchařky kam dávat, tak bych si asi nějakého Břicháče Toma taky koupila

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám teď od Břicháče 4 týdnový plán a jsou tam velmi chutné jídla :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavé knížky, až budeme moci, kouknu, zda je mají v knihovně.

    OdpovědětVymazat