...: Smutný příběh/ sad story

úterý 28. listopadu 2017

Smutný příběh/ sad story

Poslední měsíc žiji mezi babičkami, dědečky a jejich rodiči, sourozenci. Mezi seniory. Mnohé jsem se přiučila, mnohé jsem vyslechla, dozvěděla jsem se, jak se kdysi slavil nekomerčně svatý Martin, jaké tradiční jídla se jedla. Jaké to bylo, když žena byla v domácnosti, jak se staralo o usedlost. Viděla jsem kredenc, vyslechla několik smutných i veselých příběhů a dnes jsem vyslechla na přednášce příběh jedné ženy, která zažila Gulag. Teď budu doufat, že víte o čem je vůbec řeč. 

This month I live between grandmas and grandpas and their parents and siblings. Between seniors. I have learned many things from them. I heard about saint Martin in old time, about traditional food. I saw cupboard. I heard housewife and about many positive and negative stories. And today we have lecture with one old women about Gulak. I hope that you know it.

sweather: Zaful, pants: Promod, shoes: Deichmann

Ačkoliv žena jako mladá dívka měla ranné dětství chudé a složité, bylo veselé až do té doby, než byla s matkou a sestrou a společně s dalšími lidmi odvlečena dlouhou cestou plnou utrpení, znásilňování a hladu až do pracovního tábora na Sibiři, kde započal její nejvíce bolestný a pro nás posluchače velice zajímavý příběh. Paní přiblížila jak to v takovém táboře fungovalo, jak ji bylo moc ublíženo a jak těžké bylo se zpětně vrátit do Československa... Co vám budu povídat, padly slzy

This women has pure and complicated childhood but happy until the time when russians took her and her sister and mother on long trip with hunger and suffering. They took them to working camp to Siberia. It was very sad and interesting story for us. She told us about living conditions in Gulak and about complicated returning back to home.


A ačkoliv se můj outfit dnes příliš nehodí k mému smutnému tématu, ráda bych vám ho ukázala. Skládá se z kalhotů z Promod, které jsem zdědila po tětě, mikči s  aplikací košile ze Zafulu a bot z Deichmanna.:) 

And now I write something about my outfit. I have pants which I have by my aunt from Promod and I have sweater with blouse motif from Zaful and shoes from Deichmann.

4 komentáře: