...: UČÍM SE NĚMECKY/ I learn German langugae/ Ich lerne Deutsche

pátek 29. ledna 2021

UČÍM SE NĚMECKY/ I learn German langugae/ Ich lerne Deutsche

Jak mnozí víte od léta jsem se zamilovala do německého jazyka. Ve škole jsem ho měla cca 6 let, na střední 4 roky a dva na vysoké škole v rámci oboru cestovní ruch. Během let jsem několikrát s rodinou navštívila Německo a Rakousko a má babička byla dlouhodobě učitelkou německého jazyka. Navíc němčinu máme i v krvi skrze pradědu...Nicméně až teď v létě díky cestování s Hankou jsem více přišla do střetu s lidmi, kteří mluví německy a mě se to zalíbilo... Během podzimu jsem vytáhla staré sešity ze střední a lehce jsem si zopakovala gramatiku. Ale až od prosince jsem začala němčinu dělat aktivně. 

As many of you know, I have fallen in love with the German language since the summer. I had it at school for about 6 years, for secondary school for 4 years and I studied German for two years at university in the field of tourism. Over the years, my family and I have visited Germany and Austria several times, and my grandmother has been a German language teacher for a long time. In addition, we also have German language in our blood through my great-grandfather ... However in the summer, thanks to traveling with Hanka, I met  more  German-speaking people and I liked it ... During the autumn I found old notebooks from high school and I little bit repeated German grammar. But it wasn't until December that I started doing German actively. 

Wie viele von Ihnen wissen, habe ich mich seit dem Sommer in die deutsche Sprache verliebt. Ich hatte es ungefähr 6 Jahre in der Schule, 4 Jahre in der Sekundarschule und zwei Jahre Deutsch an der Universität im Bereich Tourismus. Im Laufe der Jahre haben meine Familie und ich mehrmals Deutschland und Österreich besucht, und meine Großmutter war lange Zeit Deutschlehrerin. Außerdem haben wir durch meinen Urgroßvater auch die deutsche Sprache im Blut ... Im Sommer habe ich dank Reisen mit Hanka mehr deutschsprachige Menschen getroffen und es hat mir gefallen ... Im Herbst fand ich alt Notizbücher von der High School und ich wiederholten ein bisschen die deutsche Grammatik. Aber erst im Dezember begann ich aktiv Deutsch zu lernen. 




 

Hanka mě nasměrovala na stránku duolingo, kde se lze zdarma pomoci několika úrovní cvičení a četby učit jazykům. Co se týká němčiny tak jsou tam cvičení na mluvení, doplňování slov, na znění hlásek, párování slov a podobně. Celkově má němčina 5 úrovní a pod každou úrovní je poměrně dost podúrovní, které zahrnují několik kol cvičení. Celá ta "lekce", či velká úroveň se zakončí testem. Jediné mínus je, že němčina není v Česko-Německé verzi. Učím se německy s angličtinou a kolikrát členy v angličtině mi dají více zabrat než celkově němčina. 

Hanka directed me to the duolingo page, where you can use several levels of practice and reading to learn languages for free. As for German, there are exercises for speaking, completing words, wording sounds, pairing words and more. In total, German has 5 levels and below each level there are  a few sub-levels, which include several rounds of exercises. The whole "lesson" or big level ends with a test. The only downside is that German is not in the Czech-German version. I am learning German with English and how many times members in English can take me more time than German as a whole. 

Hanka hat mich auf die Duolingo-Seite verwiesen, auf der Sie auf verschiedenen Ebenen üben und lesen können, um kostenlos Sprachen zu lernen. Für Deutsch gibt es Übungen zum Sprechen, Vervollständigen von Wörtern, Formulieren von Lauten, Pairing von Wörtern und mehr. Insgesamt hat Deutsch 5 Stufen und unter jeder Stufe gibt es einige Unterebenen, die mehrere Übungsrunden umfassen. Die ganze "Lektion" oder das große Level endet mit einem Test. Der einzige Nachteil ist, dass Deutsch nicht in der tschechisch-deutschen Version ist. Ich lerne Deutsch mit Englisch.


Jsem na začátku 3. lekce asi v 5 podúrovni a zatím postrádám učení členů: der, die a das a skloňování přídavných jmen. To mi činní asi největší obtíže. Každopádně celkové zpracování je moc fajn a hlavně to baví :) časté jsou také obrázky. Duolingo je online na pc, ale funguje i jako aplikace na mobilu. 

I'm at the beginning of the 3rd lesson at about under-level 5 and so far I miss the teachings of the members: der, die and das and the declension of adjectives. Because these are my biggest difficulties. Anyway, the overall processing is very nice and most of all it's fun :) Sometimes there are pictures in the lesson. Duolingo is online on PC, but it also works as a mobile application.

Ich bin zu Beginn der 3. Lektion ungefähr unter Stufe 5 und vermisse bisher die Lehren der Mitglieder: der, sterben und das und die Deklination von Adjektiven. Weil das meine größten Schwierigkeiten sind. Wie auch immer, Duolingo ist sehr schön und vor allem macht es Spaß :) Manchmal gibt es Bilder in der Lektion. Duolingo ist online auf dem PC, funktioniert aber auch als mobile Anwendung.



17 komentářů:

  1. It's so cool that you are learning a new language! <3

    www.pimentamaisdoce.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Já si tam opakuji fráninu na Duolingo, ale je to tedy pro mě moc začátečnické. Dřív šlo přeskakovat ty lekce, že uděláš celkový test, teď to bohužel nejde, jen s tou premiovou verzí, což mě mrzí :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, tak to jsem nevěděla, že to bylo jinak. No některé věci taky znám docela dobře... ale opakování matka moudrosti :)

      Vymazat
  3. Ich dachte, Du wärst bilingual aufgewachsen, also Vater oder Mutter deutsch. Du schreibst ja fast wie eine Deutsche in der Sprache! Toll, dass Du es lernst und vor allem, dass Du es bereits so perfekt zu können scheinst! Das mit dem Duolingo-Programm ist eine gute Sache. Danke für den Tipp! Ich finde es toll, wenn man mehrere Sprachen spricht... leider kann ich überhaupt kein tschechisch, mag aber den Klang aller slawischen Sprachen sehr.
    Liebe Grüße, Maren

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danke, das Schreiben ist nicht so schwer. Ich lerne viele Wörter online, manchmal hilft mir ein Wörterbuch. Ich verstehe den geschriebenen Text ziemlich gut, kann aber nicht sprechen. Das ist ein Problem. :) Und mein Urgroßvater war aus Österreich, aber ich kannte ihn nicht und meine Großmutter unterrichtete mein ganzes Leben lang Deutsch. Sie ist seine Tochter. :)

      Vymazat
  4. Ja som sa kedysi cez Duolingo učila španielčinu, ale jediné, čo mi na aplikácii vadilo, bolo to, že keď som už mala prejdené všetky lekcie, tak sa vety stále iba opakovali a už ma to začalo nudiť. Určite to nestačí, aby sa cez Duolingo naučil človek celý jazyk, ale je to výborný začiatok; plus je to zadarmo a môžeš sa učiť kdekoľvek a kedykoľvek 🥰

    SIMPLYBERENICAINSTAGRAM GIVEAWAYREAD ABOUT "HARMFUL SUBSTANCES IN COSMETICS PART 02"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, je zadarmo a člověk si i hodně zopakuje, něco málo naučí, co neznal a nebo pokud je začátečník, tak i pro toho je to super. :)

      Vymazat
  5. Duolingo je podľa mňa skvelé ako sa naučiť základy, alebo zopakovať si to čo už človek vie ale časom sa to vyparilo.
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  6. Já se na Duolingu zase učím norsky, norštinu jsem si úplně zamilovala! :) ale taky z angličtiny... Jako členy jsem naštěstí pochopila už dříve, ale teď jsem u jídla a tam v tom mám hokej :D ale jsem ráda, že si tím opakuji i tu angličtinu :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  7. jsi dobra ze se tahle ucis nemcinu :) ja mela nemcinu pet let na stredni a doted z ni neumim nic! :D

    www.melissahartford.blogspot.com
    Melissa Hartford | lifestyle & fashion blogger
    Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. No já dřív hodně z ní pozapomněla, ale už si ji obnovuji. :)

      Vymazat
  8. S učením ti držím palce, mě němčina jako jazyk nikdy neoslovila, ale určitě se hodí ji umět! :))

    OdpovědětVymazat
  9. Interesting post my dear, thank you for sharing ) 

    OdpovědětVymazat