...: Popelčiny pečené houstičky trochu jinak/ baked rolls

středa 10. února 2016

Popelčiny pečené houstičky trochu jinak/ baked rolls

Ahojky přibližně před dvěma týdny jsem měla v bioproduktu tu čest s celozrnou žitnou moukou a protože vím, že tato mouka je zdravější než pšeničná a pečivo z žitné mouky mi chutná, rozhodla jsem si ji zakoupit a vyzkoušet. První recept, který do kterého jsem se pustila je z knížky Pohádkové vaření (moje první kuchařka ha). Housky z této knížky jsem dělala již dříve, ale recept jsem si trochu pozměnila...

English
Hi guys, today I've got a recipe for Baked Roll from books of fairy cooking (this is my first cookbook). The recipe I have changed a bit, for example, I used wholemeal rye flour.


Ingredience:                                                                      Ingredient:

500g Celozrné žitné mouky                                             500g Wholegrain rye four
0,5 pl soli                                                                          0,5 tablespoon salt
1,5 dkg hnědého cukru                                                      1,5 dkg brown sugar
2 dkg droždí                                                                      2 dkg yeast
1 žloutek                                                                            1 yolk
250 ml vlažného mléka                                                     250 ml lukewarm milk
4 dkg rozpuštěného tuku Omega                                      4 dkg dissolved fat
Kmín, ovesné vločky, mořská sůl                                     caraway seeds, oat flakes, sea salt...
(podle chuti např. mák...)

Postup: (z knížky)
Z droždí, cukru a mléka uděláme kvásek, kterým zaděláme těsto a bez dalšího kynutí děláme houstičky.Necháme je na vymazaném plechu asi 40 minut kynout, pak je potřeme žloutkem, posypeme solí, kmínem a mákem. Nakonec upečeme v předehřáté troubě.

POZNÁMKA
U žitné mouky mi těsto téměř nenakynuly, dělejte housky větší...

 Cooking process
From yeast, sugar and milk we make leaven and after this we make a rools. We let rolls a 40 minutes on the baking sheet. After this we covered them with yolk, we add caraway seeds,salt or poppy seed and bake it.

Ps:
If you use wholegrain rye four, you should do a bigger rolls.

 

8 komentářů: