...: Místa, která jsem navštívila - RAKOUSKO/ places which I visited - AUSTRIA

sobota 11. července 2020

Místa, která jsem navštívila - RAKOUSKO/ places which I visited - AUSTRIA

Kromě Německa je Rakousko zemí, kterou mám poměrně dost procestovanou. Již od mala navštěvuji Vídeň, s rodiči jsem byla jako dítě v Prateru, podívat se u Schönbrunnu, projít si uličky města. Se školou jsem byla na exkurzi po památkách a s kamarády a dříve ještě i rodiči na Vánočních trzích, vloni se mi podařilo poprvé vidět dvoje neznámější u zámku a poté před radnicí.

I traveled a lot of during Austria too. I have been visiting Vieanna since I was a child. In this time I traveled with my parents and we visited Prater park, streets, Schönbrunn and Christmas markets. I was in Vienna also with my school, we visited Schönbrunn too and we visitend many monuments of this main city. The Christmas markets in last years I have been visited with my friends, last year I was at Schönbrunn and we also visited Christmas markets a front od Rathausplatz.



Dalším místem a častou zastávkou v obchodě je pro naši rodinu zahraniční město Poysdorf, pravděpodobně ho znáte, pokud projíždíte přes Mikulov do Chorvatska, Itálie, Slovinska, jednoduše někam na jih. Až minulý rok na podzim se mi podařilo městečko projít a určitě má své kouzlo, například skrze útulné uličky se sklípky, malované domečky, či vtipné, možná pro někoho děsivé sochy.

Another place and frequent stop in the shop for our family is the  city of Poysdorf, you probably you know it, if you go through Mikulov to Croatia, Italy, Slovenia, simply somewhere to the south you go during this city. Last Autumn I visited next places in this small city, we went during small wine streets, we saw painted houses and big statues, for someone they can be scary sculptures.


Pokud jste byli blízko hranic na pochodu čertů pravděpodobně jste stejně jako já navštívili Hollabrunn, město, které je relativně blízko hranic od Znojma, kde každoročně v období listopadu, či začátku prosince ožívají pekelná stvoření a předvádí svoji děsivou show. Za mě se v městečku poměrně dobře i nakupuje a celkově je moc pěkné.

If you visited Teuflauf in Austria near border, you maybe visited Hollabrunn. This city is located near Znojmo. In Hollabrunn hellish creatures come to life every November or early December and perform their terrifying show. For me, shopping in the town is relatively good and overall it is very nice.

Před několika lety jsem navštívila s našima i hrádek Hardek a vyhlídku na rakouské straně národního parku v Podyjí, o něm asi netřeba se více rozepisovat.

A few years ago, I visited with with my parents castle Hardegg and the viewpoint on the Austrian side of the national park in Podyjí, about which there is probably no need to write more about it.

A před 14 dny jsem poprvé navštívila jezera v Alpách, která jsou nádherná, mají dokonale průzračnou vodu a jsou lemovaná úchvatnými horami. Za mě z jezer, které jsme navštívila při road tripu, bylo nejhezčí Attersee, protože u jediného jsme našly místo, kde se dalo zadarmo koupat a parkoviště stálo jen pár eur, jinak co se týká parkování tak velké zklamání. Parkování u jezer v Rakousku má dvě nevýhody, buď je příliš malé (u vyhlídky u Traumsee), nebo příliš drahé u Wolfgangsee.

And 14 days ago I first visited the lakes in the Alps, which are beautiful, have perfectly clear water and are lined with breathtaking mountains. For me, of the lakes we visited on the road trip, the Attersee was the most beautiful, because we found the only place where you could swim for free and the parking lot cost only a few euros, otherwise we were  disappoint in terms of parking. Parking by the lakes in Austria has two disadvantages, either it is too small (at the viewpoint at Traumsee) or too expensive at Wolfgangsee.

Ještě jsem zapomněla zmínit Horn, je to městečko poměrně blízko hranic a fajn na výlet pokud pojedete třeba na nákupy do Freeportu. Městečko je krásné, je tam opevnění kolem zámku, či hradu a dále je moc pěkné náměstíčko.

I forgot Horn, this small city is good to see if you visit Freeport shopping centre, because it is near border. In this city is castle and there is nice city centre.


4 komentáře:

  1. Já znám Hardek - moc se mi líbil, je to takový hrad jak z rytířského příběhu. Jinak znám z Rakouska hlavně hory - okolí Kaprunu a Zeell am See

    OdpovědětVymazat
  2. Ze zmiňovaných jsem byla pouze ve Vídni, několikrát, hlavně na služebce.
    Jinak jsem byla – Kaprun, Zeell am See, Insbruck, Salzbrug.

    OdpovědětVymazat
  3. krásne fotky a tie jazerá,pekný príspevok
    leekralovaa

    OdpovědětVymazat
  4. Ten pochod čertů musí být fakt děsivý. Velmi ráda bych viděla vánoční Vídeň, tak snad se mi to jednou podaří.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat