...: ZTRACENÉ ZÁBĚRY/ LOST PHOTOS/ verlorene Fotos - DUBAI

sobota 13. března 2021

ZTRACENÉ ZÁBĚRY/ LOST PHOTOS/ verlorene Fotos - DUBAI

Dnes je to přesně rok, kdy jsme se jedním z posledních letadel vracely z Dubaje do korona světu, strachu a striktních omezení tady  v Evropě. Na tuto dovolenou nelze zapomenout. Dubaj pro mě byla snem, něčím zcela novým. Byla pro mě neuvěřitelnými zážitky z pouště, nejvyšší budovou světa, největším nákupním centrem, famózním představení fontány. Ale také relaxem na nádherných, čistých plážích u tyrkysového moře. Food zážitky ať už v hotelu, nebo mimo něj.  Poprvé jsem měla tu čest poznat arabskou kuchyni, ale také ochutnat Fisch and Chips, nebo si užít salátu s mými oblíbenými krevetami. 

Today is exactly one year since we returned with one of the last planes from Dubai to the world of coronavir, to the world of fear and strict restrictions here in Europe. This vacation cannot be forgotten. Dubai was a dream for me, something completely new. It was an incredible experience for me from the desert, the tallest building in the world, the largest shopping center, the famous fountain performance. But also relaxation on beautiful, clean beaches by the turquoise sea. Food inside and outside of the hotel. For the first time, I had the honor of getting to know Arabic cuisine, but also tasting Fisch and Chips or enjoying a salad with my favorite prawns.

Heute ist genau ein Jahr vergangen, seit wir mit einem der letzten Flugzeuge von Dubai in die Welt von Coronavir zurückgekehrt sind, in die Welt der Angst und der strengen Beschränkungen hier in Europa. Dieser Urlaub kann nicht vergessen werden. Dubai war ein Traum für mich, etwas völlig Neues. Es war eine unglaubliche Erfahrung für mich aus der Wüste, dem höchsten Gebäude der Welt, dem größten Einkaufszentrum, der berühmten Brunnenvorstellung. Aber auch Entspannung an schönen, sauberen Stränden am türkisfarbenen Meer. Essen innerhalb und außerhalb des Hotels. Zum ersten Mal hatte ich die Ehre, die arabische Küche kennenzulernen, aber auch Fisch and Chips zu probieren oder einen Salat mit meinen Lieblingsgarnelen zu genießen.

 

 

V Dubaji jsem se poprvé seznámila s Rusy, poprvé si koupila kašmírový šál a poprvé si zvykla na místo, jako kdyby bylo moje doma. Během chvíle jsem měla pocit, že toto město znám a to i díky snadné a rychlé dopravě skrze nadzemní metro. Byly to skvělé zážitky a kdybych měla teď finance navíc, vůbec bych neváhala a vrátila se tam. Stále je co poznávat. Ráda bych šla do největšího Aquaparku, opět relaxovala na pláži, viděla nádherné zahrady, jela na výlet do Abu Dhabí, viděla západ slunce z Burj Khalify, nebo noční město a zašla si na nákupy. 

In Dubai, I met the Russians for the first time, bought a cashmere shawl for the first time and got used to the place for the first time as if it were mine at home. In a moment, I felt that I knew this city, thanks to the easy and fast transport via the overground metro. It was a great experience and if I had extra money now, I would not hesitate at all and go back there. There is still something to know. I would like to go to the largest Aquapark, relax on the beach again, see the beautiful gardens, go on a trip to Abu Dhabi, see the sunset from Burj Khalifa, or the night city, and go shopping. 

In Dubai traf ich die Russen zum ersten Mal, kaufte zum ersten Mal einen Kaschmirschal und gewöhnte mich zum ersten Mal an den Ort, als wäre er meiner zu Hause. In einem Moment hatte ich das Gefühl, diese Stadt zu kennen, dank des einfachen und schnellen Transports mit der oberirdischen U-Bahn. Es war eine großartige Erfahrung und wenn ich jetzt zusätzliches Geld hätte, würde ich überhaupt nicht zögern und dorthin zurückkehren. Es gibt noch etwas zu wissen. Ich möchte in den größten Aquapark gehen, wieder am Strand entspannen, die wunderschönen Gärten sehen, einen Ausflug nach Abu Dhabi machen, den Sonnenuntergang vom Burj Khalifa oder der Nachtstadt aus sehen und einkaufen gehen.

Vloni se mi do mobilu dostala voda při focení na pláži  s krásnou Indkou, a tak jsem ztratila všechny videa a fotografie z prvních dní. Po nějaké době se podařilo telefon restartovat a konečně jsem složky mohla stáhnout a zrovna dnes je vhodný čas je sdílet a vzpomínat. 

Last year, I had water inside of my cell phone after taking photos on the beach with a beautiful  woman from India, so I lost all the videos and photos from the first days. After a while I managed to restart the phone and I was finally able to download the folders and today is a good time to share and remember them.

Letztes Jahr hatte ich Wasser in meinem Handy, nachdem ich mit einer schönen Frau aus Indien am Strand Fotos gemacht hatte, also habe ich alle Videos und Fotos der ersten Tage verloren. Nach einer Weile konnte ich das Telefon neu starten und konnte endlich die Ordner herunterladen. Heute ist ein guter Zeitpunkt, um sie zu teilen und sich zu merken.

 







25 komentářů:

  1. Páni to už je to rok? Pamatuji, jak jsem četla o tvém výletu články. :) S ježděním do Dubaje se teď roztrhl pytel.. přijde mi, že už tam byli snad úplně všichni. Kromě mě. :D Ale mě to zkrátka nějak neláká. Mám asi lepší místa, kam na dovču. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano už rok a připadá mi to úplně stejně, ale možná je to tím, že jako jedna z prvních zemí SAE začali uvolňovat a přijímat turisty... sice s testy, ale poměrně volně se tam žije. Já jich mám taky dost a možná i lepší, ale bylo to fajn a ráda bych se vrátila :)

      Vymazat
  2. Fotky nalezené ve chvíli, kdy se na cestování dá jen vzpomínat, jsou fotky nalezené v prvou chvíli. Mne tedy zrovna Dubai neláká, ale chápu, že ti vzpomínání na hezké chvíle udělalo radost. Já takhle koukám na fotky z Českého Krumlov - byli jsme tam přesně před rokem (odjížděli jsme den po tom, co zavřeli všechny restaurace).
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Teď se to hodilo. Krumlov je také nádherný a moc ráda bych ho opět navštívila. Také se měj hezky a děkuji za komentář.

      Vymazat
  3. Bola som v Dubaji pred mnohými rokmi na jeseň. A dúfam, že sa čoskoro vrátim na leto. Určite to ani nespoznám :)

    OdpovědětVymazat
  4. Dubaj je sen, který plánuju uskutečnit za rok.. Snad se to povede, tahle doba je fakt mizerná :( Super fotky! Ráda takhle vzpomínám na cestování, i když je mi z toho trochu smutno:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím palce, snad to bude za rok už v pohodě. :) Také je mi smutno, na teď jsem měla úplně jiné plány než sedět doma bez práce.

      Vymazat
  5. Tak to je šílené, že už je rok, co jsi tam byla, doteď si pamatuju fotky a články :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  6. Je neskutečné, že je to rok, co se pořádně nikam nemůže. Dubaj mě osobně moc neláká, ale věřím, že má své kouzlo a popravdě, jela teď snad kamkoliv!

    OdpovědětVymazat
  7. Nice post.

    Vanessa Casais
    https://primeirolimao.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. Musela to být moc krásná dovolená a jde poznat, že se ti tam moc líbilo :). Hezké fotky :).

    OdpovědětVymazat
  9. Korona svět, to je takové hororové. Je pravda, že moc k tomu nezbývá.
    Píšeš pěkně o Dubaji.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak hlavně, že jsi se k fotkám nakonec dostala :) Něco podobného se mi stalo - rozbil se nám foťák a fotky z těch Vánoc asi už nikdy neuvidím... :D :/ Hned bych se někam vydala.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé to je hrozná škoda. Ale vzpomínek bude ještě spousta. Já také.

      Vymazat
  11. Ach, Dubaj. Muselo to být úžasné a zážitné. Upřímně abych řekl, já se tedˇ bojím cestovat v koroně, nikdy nevím co čekat s jakým opatřením přijdou. Závidím, Dubaj je určitě skvostné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám spoustu přátel, co to vidí obdobně, ale řekla bych, že je to pořád jistější než když to začínalo, akorát ty testy a očkování :( Je to nádherné místo, doporučuji. A děkuji za komentář.

      Vymazat
  12. Když se tak dívám na ty fotky... Až mě mrzí, že se nedá nikam vyrazit. V Dubaji jsem ještě nebyla.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně také, jako ono se dá, ale dvakrát tolik výdajů a risk.

      Vymazat
  13. Cestování už mi sakra chybí, hlavně dovolená u moře. Letos to asi taky nedopadne, ale snad už ten další rok. :) Krásné fotky, Dubai je kouzelná. :)

    OdpovědětVymazat