...: MŮJ ROK/ My year/ Mein Jahr 2022

pátek 27. ledna 2023

MŮJ ROK/ My year/ Mein Jahr 2022

Píše se 23. ledna roku 2023, sedím ve své posteli. Dávám si dohromady myšlenky a vzpomínám na rok 2022, na všechny ty krásné zážitky, dovolené, výlety, novinky, úspěchy, ale i smutky, jak jsem skončila v nemocnici, bojovala se svým zdravím... i jinými čertíky kolem mě. Asi nesepíšu všechny zážitky do jednoho článku a ani to nemám v plánu, stejně tak vám neukážu a nikdy jsem neukázala všechny fotky, od toho mám notebook a pak fotoknihy. Každopádně alespoň s něčím se s vámi podělím. Začalo to v lednu 10 denním road tripem po Itálii. Řím, Vatikán, Pisa, Florencie, Bari, Neapol, Pompeje a Vesuv, které znám z mého oblíbeného dokumentu. To jsou místa, která jsem viděla a prožila. 
 
It is January 23, 2023, and I am sitting in my bed. I gather my thoughts and remember the year 2023, all the beautiful experiences, vacations, trips, news, successes, but also sorrows, how I ended up in the hospital, fought with my health... and other devils around me. I probably won't write all the experiences in one article and I don't even plan to, I won't show you and I've never shown all the photos, since I have a laptop and then photo books. Anyway, at least I have something to share with you. It started in January with a 10-day road trip through Italy. Rome, Vatican, Pisa, Florence, Bari, Naples, Pompeii and Vesuvius, which I know from my favorite documentary. These are the places I have seen and experienced. 
 
Es ist der 23. Januar 2023 und ich sitze in meinem Bett. Ich sammle meine Gedanken und erinnere mich an das Jahr 2023, all die schönen Erlebnisse, Urlaube, Reisen, Neuigkeiten, Erfolge, aber auch Sorgen, wie ich im Krankenhaus gelandet bin, mit meiner Gesundheit gekämpft habe... und andere Teufel um mich herum. Ich werde wahrscheinlich nicht alle Erlebnisse in einen Artikel schreiben und habe es auch nicht vor, ich werde es euch nicht zeigen und ich habe noch nie alle Fotos gezeigt, da ich einen Laptop und dann Fotobücher habe. Wie auch immer, zumindest habe ich etwas mit dir zu teilen. Es begann im Januar mit einem 10-tägigen Roadtrip durch Italien. Rom, Vatikan, Pisa, Florenz, Bari, Neapel, Pompeji und der Vesuv, die ich aus meiner Lieblingsdokumentation kenne. Dies sind die Orte, die ich gesehen und erlebt habe. 

 

Přes zimu jsem se prokousala skrze hory, poprvé jsem lyžovala pořádně a často, ne jen na našem "brdečku" na Vysočině. Užila jsem si sněhu, ale i nových míst v Dubaji a pochopila jsem, co to znamenalo být na EXPO v Dubaji. Doufám, že se objevím i na dalším, navštívit tolik zemí na jednom místě je prostě úžasné. 
 
During the winter I was in the mountains, for the first time I skied properly and often not only on our "hill" in Vysočina. I enjoyed the snow but also the new places in Dubai and I understood what it means to be at EXPO in Dubai. I hope to appear on the next one, visiting so many countries in one place is simply amazing. 
 
Im Winter war ich in den Bergen, bin zum ersten Mal richtig Ski gefahren und oft nicht nur auf unserem „Hügel“ in Vysočina. Ich genoss den Schnee, aber auch die neuen Orte in Dubai und ich verstand, was es bedeutet, auf der EXPO in Dubai zu sein. Ich hoffe, beim nächsten dabei zu sein, so viele Länder an einem Ort zu besuchen, ist einfach unglaublich. 

Od té doby až do června jsme vyrazili do zahraničí jen 1krát a to na prodloužený víkend  po Itálii a Švýcarsku. Kromě toho se můj život točil kolem práce, golfu, který jsem se začala učit hrát, rodiny, přátel a místních zážitků. Konečně jsem viděla výstavu Tutanchamona, ach jak já tu histoii Egypta miluji! Také jsem byla hostem na dvou svatbách a viděla ohňostroj nad přehradou. 
 
From then until June, we went abroad only once, for a long weekend  through Italy and Switzerland. Other than that, my life revolved around work, golf, which I started learning to play, family, friends, and local experiences. I finally saw the Tutankhamun exhibition, oh how I love the history of Egypt! I have also been a guest at two weddings and seen fireworks over the dam. 
 
Von da an bis Juni fuhren wir nur einmal ins Ausland, für ein langes Wochenende durch Italien und die Schweiz. Abgesehen davon drehte sich mein Leben um Arbeit, Golf, das ich zu lernen begann, Familie, Freunde und lokale Erfahrungen. Ich habe endlich die Tutanchamun-Ausstellung gesehen, oh, wie ich die Geschichte Ägyptens liebe! Ich war auch Gast bei zwei Hochzeiten und habe ein Feuerwerk über der Staumauer gesehen. 

 

V Červenci jsem si smočila nohy ve vodách Černého Moře, ale také se podívala do bulharských hor k památníku u Šipky. Od té doby až do října jsem se spíše zdržovala v Česku, kde nás čekalo hned několik Kvíz akcí, setkání s přáteli, rodinné oslavy a kratší výlet. Ehm. vlastně v září jsem naplánovala výlet do Rakouska... poprvé nám pršelo.V Říjnu jsme letěli do Řecka na Kefalonii, s rodiči jsem navštívila Poysdorf, listopad bylo ještě Maďarsko a prosinec Chorvatsko a vánoční trhy nejen v Česku, ale právě i v Záhřebu. 
 
Vánoce jsem strávila v rodinném kruhu a poprvé i s přítelem a rok 2022 jsem zakončila s poklidem. 

In July I got my feet wet in the waters of the Black Sea, but I also looked into the Bulgarian mountains to the monument near Šipka. From then until October, I stayed in the Czech Republic, where several quiz events, meetings with friends, family celebrations and a shorter trip awaited us. Ahem. actually in September I planned a trip to Austria... it rained for the first time. In October we flew to Kefalonia, Greece, I visited Poysdorf with my parents, November was Hungary and December Croatia and Christmas markets not only in the Czech Republic, but also in Zagreb.
 
I spent Christmas with my family and for the first time with my boyfriend, and I ended 2022 with peace of mind.
 
Im Juli habe ich nasse Füße im Wasser des Schwarzen Meeres bekommen, aber ich habe auch in die bulgarischen Berge zum Denkmal in der Nähe von Šipka geschaut. Von da an blieb ich bis Oktober in Tschechien, wo uns mehrere Quiz-Events, Treffen mit Freunden, Familienfeiern und eine kürzere Reise erwarteten. Hm. eigentlich hatte ich im september eine reise nach österreich geplant... es hat das erste mal geregnet. Im Oktober flogen wir nach Kefalonia, Griechenland, ich besuchte Poysdorf mit meinen Eltern, November war Ungarn und Dezember Kroatien und Weihnachtsmärkte nicht nur in Tschechien, sondern auch in Zagreb.
 
Ich habe Weihnachten mit meiner Familie und zum ersten Mal mit meinem Freund verbracht und das Jahr 2022 mit Seelenfrieden beendet. 



4 komentáře:

  1. Hlavně se cítit dobře a být pozitivní!

    OdpovědětVymazat
  2. Zcestovala jsi toho hodně, samá zajímavá místa (jen Dubaj by pro mne nebyla - nemám ráda horko ;-))

    OdpovědětVymazat
  3. přeji, ať tento rok je zdravotně klidnější a ty si užíváš další nová dobrodružství :)

    OdpovědětVymazat
  4. Měla jsi rok plný zážitků a tak to má být! :) Snad bude i ten letošní povedený. :)

    OdpovědětVymazat