...: Učím se německy?/ Am I learning German?/ Lerne ich Deutsch?

čtvrtek 17. června 2021

Učím se německy?/ Am I learning German?/ Lerne ich Deutsch?

Krásný den milý čtenáři. Vzpomínáte si na můj článek o online aplikaci  Duolingo, která je zaměřená na procvičování cizích jazyků?

Někdy v období zimních měsíců jsem s vámi sdílela prvotní zkušenosti a dnes bych vám ráda popsala, jak moje učení němčiny pokračuje. Upřímně moje prvotní nadšení z aplikace opadlo. Dny, kdy jsem každý den pravidelně 20 minut procvičovala, jsou dávno pryč. 

Beautiful day dear readers. Do you remember my article about the online application Duolingo, which is focused on practicing foreign languages? Sometime during the winter months, I shared my initial experiences with you, and today I would like to describe to you how my learning of German continues. Honestly, my initial enthusiasm for the app has waned. The days when I practiced regularly for 20 minutes every day are long gone.

Schönen Tag liebe Leser. Erinnern Sie sich an meinen Artikel über die Online-Bewerbung Duolingo, die sich auf das Üben von Fremdsprachen konzentriert? Irgendwann in den Wintermonaten habe ich meine ersten Erfahrungen mit Ihnen geteilt und möchte Ihnen heute beschreiben, wie mein Deutschlernen weitergeht. Ehrlich gesagt hat meine anfängliche Begeisterung für die App nachgelassen. Die Zeiten, in denen ich täglich 20 Minuten regelmäßig trainierte, sind lange vorbei.

 


Začala jsem zjišťovat, že čím těžší level, tím méně slovíček znám a bez papíru a stolu se neobejdu. Dříve jsem aplikaci zapínala například při cestě na výlety, nebo večer na chvíli před spaním. 

Z toho důvodu se začalo tempo mého učení zpomalovat a začala jsem dny vynechávat. Pořád si myslím, že pokud máte nějakou znalost němčiny a ovládáte angličtinu (německý jazyk je pouze s anglickou verzí), tak je aplikace přínosem. Ale pokud nejste ostřílený němčinář a nemáte až tak širokou slovní zásobu, budete časem potřebovat víc než zapnutí aplikace a ťukání odpovědí. 

I started to find that the harder the level, the less words I know and I can't do without paper and a table. Previously, I turned on the application, for example, on the way to trips, or in the evening just before bedtime. As a result, the pace of my learning began to slow and I began to miss days. I still think that if you have some knowledge of German and speak English (German is only with the English version), then the application is beneficial. But if you're not a good in German and don't have that wide vocabulary, you'll eventually need more than turning on the app and click on the answers.

Ich habe festgestellt, dass je härter das Niveau ist, desto weniger Wörter kann ich und ich kann nicht ohne Papier und einen Tisch auskommen. Früher habe ich die Anwendung zum Beispiel auf dem Weg zu Ausflügen oder abends kurz vor dem Schlafengehen eingeschaltet. Infolgedessen verlangsamte sich mein Lerntempo und ich begann, Tage zu verpassen. Ich denke immer noch, dass, wenn Sie über einige Deutschkenntnisse verfügen und Englisch sprechen (Deutsch ist nur mit der englischen Version), dann ist die Bewerbung von Vorteil. Aber wenn Sie nicht gut Deutsch können und nicht so viel Wortschatz haben, brauchen Sie irgendwann mehr, als die App anzuschalten und auf die Antworten zu klicken.


 

Mimo to si němčinu procvičuji skrze mé oblíbené německé songy, které si pouštím v telefonu. Miluji Nenu a jejích 99 balónku, či Anyplace, anytime a další její písničky. Také si občas poslechnu Revorverheld, Falco, či oblíbené hity z Mallorcy, které jsem objevila díky dovolené v Bulharsku. Učíte se nějaký jazyk? 

In addition, I practice German through my favorite German songs, which I play on my phone. I love Nena and her 99 balloons, or Anyplace, anytime and her other songs. I also occasionally listen to Revorverheld, Falco, or favorite hits from Mallorca, which I discovered thanks to a holiday in Bulgaria. Are you learning a some language? 

Außerdem übe ich Deutsch durch meine deutschen Lieblingslieder, die ich auf meinem Handy spiele. Ich liebe Nena und ihre 99 Ballons oder Anyplace, Everywhere und ihre anderen Songs. Ab und zu höre ich auch Revorverheld, Falco oder Lieblingshits aus Mallorca, die ich durch einen Urlaub in Bulgarien entdeckt habe. Lernst du eine Sprache? 

 




7 komentářů:

  1. Já se německy naposledy učila na střední škole asi tak před pěti lety? Takže jse zapomněla.
    Vždycky jsem chtěla umět francouzsky, zaplatila jsem si Drops, je to tedy jen v angličtině, takže si zároveň zlepšuji i angličtinu.
    Taky to nadšení opadlo. Už to není takové. Ale stále si pamatuji, to jsem zjistila, když jsem se předminulý víkend opila a mluvila francouzsky, dokonce jsem věděla, co říkám. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé mně se také líbí francouzský jazyk. To je pěkné, no ono se říká, že když se člověk napije, tak to jde hned líp. A mohu také potvrdit :D

      Vymazat
  2. I like to keep up with my spanish. I watch different shows in spanish and listen to lots of music.
    Happy Friday!

    www.fashionradi.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Good. My friend study spanish too. It´s nice language.

      Have a nice friday too.

      Vymazat
  3. Wirklich toll das du deine Lernerfahrungen mit uns teilst. Ich finde es auch richtig mutig von dir, dass du auf Deutsch bloggst, da du die Sprache ja erst am lernen bist. Aber das scheint sich zu lohnen, denn du machst das richtig gut. Ich lerne andere Sprachen auch durch Songs, noch besser aber durch klassischen Präsenzunterricht. ♥️

    OdpovědětVymazat
  4. Německy jsem se učila na základce a střední škole (od 7. třídy do maturitního ročníku). Angličtinu se učím od třetí třídy doteď. Bavila mě vždycky víc, než němčina, i když bydlíme u hranic s Rakouskem. Je to asi tím, že jsem se ji začala učit dřív. Mamka se prvně začala učit německy a až potom anglicky a bavila ji více němčina. Takže u mě je to asi také tím, že se AJ učím delší dobu.
    Leník

    OdpovědětVymazat
  5. S němčinou ti moc držím palce, já jsem se jí nikdy neučila, ale měla jsem angličtinu a španělštinu. :)

    OdpovědětVymazat