...: BOJ SE SLABOU IMUNITOU

pátek 29. července 2022

BOJ SE SLABOU IMUNITOU

Asi vás překvapí u mě na blogu téma zdravotnictví. Ačkoliv jsem neměla v plánu tímto můj blog zahlcovat a nechtěla jsem se litovat, po čtení článků na internetu jsem se rozhodla, že do toho jdu. Zdraví je oblast širokospektrální a osobní zkušenosti jsou rady nad zlato. I když v horších případech se bez lékaře, lékárny a podrobnějších vyšetření člověk neobejde. 

KDY TO ZAČALO?

Prvním článek, který s vámi budu sdílet je boj s oslabenou imunitou. Konkrétně s nedostatkem bílých krvinek. Před třemi lety, kdy jsem nastupovala do svého prvního zaměstnání, měla jsem neustálý pocit únavy, plný nos a celkově jsem se necítila ve své kůži. Když přišli klienti a hořely termíny, byla jsem aktivní, ale poté přicházela šílená spavost a malátnost, kterou pozorovaly i mé kolegyně a vyvíjely na mě tlak, abych to řešila. Bály se, že samy onemocní… 

Začalo to angínou, kdy mi byl zjištěn lehce nižší počet bílých krvinek. Po měsíci, nebo třech - to si už nevzpomínám, jsem šla na kontrolu krve a nález byl hraniční. Mé symptomy popsané výše se neměnily. V té době jsem chodila pravidelně i na alergologii, kde mi zjistili nejen alergickou rýmu, ale doporučili i vyšetření na imunologii, kam mi následně dala moje obvodní lékařka doporučení. 

Prodělala jsem kompletní vyšetření krve, na bakterie, viry, plísně, rozebrali mi krev na destičky, bílé a červené krvinky a jejich typy a podtypy (jestli existují? - nejsem lékař). I když jsem měla počet bílých krvinek hraniční, zjistili mi nižší počet jejich typu, který udržuje naši imunitu. Na základě toho mi byl i diagnostikován únavový syndrom.


LÉČBA

Jaká byla léčba? Méně stresu, více spánku, hodně vitamínů - doporučovalo se MgB6, proti únavě a dostala jsem 3 - měsíční kúru přírodních tobolek na posílení imunity. V té době právě začínal covid, a i když jsem byla předtím často nemocná a unavená, covid se mně vyhýbal velkým obloukem, dokonce i nemoci byly o hodně slabší a méně častější. Dokud jsem se nenechala očkovat. 

OČKOVÁNÍ NA COVID VŠECHNO ZKAZILO

Po první dávce očkování na covid jsem cítila bolest levé paže, zvýšenou teplotu a jinak všechno bylo v pohodě, až na to, že přišla po dlouhé době silná nemoc. Začalo to jako zánět hlasivek, který postupně přešel v bolestivou angínu. Antibiotika byla nutná. Čaje a ani žádné volně dostupné léky nepomáhaly. 14 na to, jsem prodělala druhé očkování se silnou reakcí. Ruka tvrdá, začervenalá, zvýšena teplota několik dní, únava. Měla jsem pocit, jak kdyby mi celý sval hořel zaživa. Nikdy jsem nic takového necítila.

Podzim se nesl v duchu častých rým, pšikáni a únavy až do prosince. V té době se mi poprvé v životě projevily nepříjemné problémy s močovým měchýřem, které léčím doposud. Na Vánoce jsem dostala silnou angínu, na kterou jsem měla antibiotika. Ta se po užívání antibiotik změnila v nepříjemnou chřipku. Po ní se opět vrátily problémy s močovým měchýřem. 

Měsíc poté jsem dostala covid - silnější verzi s vysokou teplotou, bez chuti a čichu. Opět se projevil problém s močovým měchýřem, tentokrát více bolestivý. Další měsíc jsem dostala angínu. V období mezi tím jsem byla neustále nachlazená, unavená a ve stresu.

SKONČILA JSEM S ROTAVIREM V NEMOCNICI

V červnu, tři dny po víkendové firemní akci, jsem začala silně zvracet, mít střevní potíže. Trpěla jsem obrovskou bolestí hlavy a celého břicha. Tělo, hlavně svaly a klouby mě absolutně neposlouchaly. Dospělo to do té fáze, že jsem těžce došla na toaletu. Byla jsem dehydratovaná, ani vodu jsem v sobě neudržela, proto mě má teta - obvodní lékařka, zavezla do nemocnice. Nejdříve jsem byla na chirurgii, kde vyloučili břišní krvácení, zánět slepého střeva atd., poté mě přeposlali na infekční, kde jsem dostala otázku, jestli chci zůstat - zlepší se to rychle, nebo jet domů a trpět. 

Během hospitalizace jsem dostala několik litrových i menších kapaček s léky a minerály. Dostávala jsem léky na bolest střev a žaludku, které chvílemi byly nesnesitelné. Z nemocnice jsem odešla zdravá s týdenní dietou, hubenější a s nižším počtem bílých krvinek. Z krve mi byl dodatečně zjištěn rotavir, kterým trpí převážně malé děti a s nímž končí hospitalizované. Dospělý tuto nemoc chytne pouze, pokud má oslabenou imunitu, problémy pociťuje   1 – 3 dny a ve většině případů hospitalizován nekončí. 

KRVINKY KLESAJÍ A DALŠÍ NEMOC

Absolvovala jsem ještě 2 x vyšetření krve. Po rotaviru mi bílé krvinky začaly stoupat velice pomalu, proto mi byla krev odebrána ještě v polovině července, kdy mi bylo sděleno, že jejich hranice začala rapidně klesat… Co se mnou je? Bůh ví. Vím jediné, do očkování jsem měla asi rok a půl klid. Momentálně kromě střevních potíží na dovolené, jsem chytla aftozní stomatitidu, kterou trpí hlavně děti a pak jedinci s velice oslabenou imunitou. Jsem objednaná na imunologii a modlím se, aby mé nesnesitelné štiplavé bolesti v ústech už skončily. Stačí otevřít pusu, a boláky praskají… (o tom v jiném článku).  

NA OČKOVÁNÍ UŽ NEJDU

Covid očkování jsem prodělala dvakrát a potřetí, ani po čtvrté a ani po sté (až bude stá dávka) už nepůjdu. I po poradě s lékařem, jsme usoudili, že každé očkování naruší imunitu a pokud tělo na něj není připraveno, reakce může být špatná. Navíc za mě - vakcíny na tuto nemoc nejsou tolik prověřené. Chtěla jsem a chci cestovat, ale to mi za to nestojí!!!

3 komentáře:

  1. Ach jak já ti rozumím. Imunita mě trápí celoživotně i přes různé kúry atd, antibiotika beru tak 5x do roka. Poslední cca 3 roky mě trápí opakované záněty močáku, které většinou končí právě antibiotiky s tím, že na urologii mi řekli, že mám vše v pořádku.
    U mě to strašně dělá psychika, jak jsem rozhozená, tak onemocním.
    Takže dost teď bojuju se svojí hlavou. A bylo mi doporučeno zkusit Betaglukany, prý je to na imunitu pecka, tak je už asi čtvrtý den beru a jsem zvědavá, zda to pomůže!

    OdpovědětVymazat
  2. Držím palce, ať jsi brzo v pořádku.

    OdpovědětVymazat
  3. Jéj, nemoci se tě teda drží zuby nehty. Moc ti přeji, aby se to brzo vyřešilo a přišlo se na to, v čem je problém. Já byla na očkování po 6m od prodělání, také jsem měla na obě dávky reakci, ale naštěstí ne tak silnou.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat