...: PROBLÉMY S MOČOVÝM MĚCHÝŘEM

středa 31. srpna 2022

PROBLÉMY S MOČOVÝM MĚCHÝŘEM

Otevírám další díl zdravotnického okénka. V poslední době se hodně na sociálních sítích setkávám s ženami mého věku, které žádají své fanoušky o pomoc při problému s močovými cesty a měchýřem. Nikdy mě nenapadlo, že tuto situaci budu řešit i já. Od mé babičky, která se léči přibližně od 40, od kamarádky, která na to trpí od puberty moc dobře vím, že je to běh na dlouhou trať, která je většinou díky zdravotnictví bez konce.

KDY SE U MĚ OBJEVILY PRVNÍ PROBLÉMY

V období těsně před Vánoci v roce 2021 jsem pociťovala tlak na močové trubici a častěji jsem chodit na toaletu. Od babičky jsem moc dobře znala přípravek blokurima, který jsem ihned v té době naordinovala. Za týden bylo vše v pořádku a cítila jsem se skvěle. Užila jsem si vánoční trhy se s vařákem a sladkým, promlsala Vánoce... Cca měsíc poté se problémy objevily znovu a to po Itálii. Sladké jídlo vzalo za své a celých 10 dní jsem hledala toaletu, kde se dalo. Po návratu jsem začala problémy řešit. 


 

 PRVNÍ VYŠETŘENÍ MOČI

Zavolala jsem si lékařce, že mám podezření na zánět a ta mě objednala na rozbor. Dle sestřičky vyšla v moči lehká bílkovina, dle doktorky absolutně nic. Nicméně, protože jsem udávala problémy, nasadila mi 1 denní hodně silné antibiotikum, které díky bohu zabralo! A byl klid, myslela jsem si... 

Několik týdnu poté jsem volala doktorce znovu. Těsně před odjezdem na hory začalo noční močení. Před spaním jsem navštívila toaletu každých 10 minut, během spánku tak 10 krát. Trubice tlačila, měla jsem nepříjemný pocit, občasně to při močení pálilo. Moje obvodní lékařka mi předepsala Urowax, tobolky, které posilují imunitu močového měchýře a algifen na bolest. Sama jsem si opět koupila Blokurimu. 

 


 CO MI DOPORUČILA KAMARÁDKA?

V té době jsem se s mými akutními problémy obrátila i na kamarádku, která má léta zkušeností s bojem s močovými cesty a měchýřem. Doporučila neslazené brusinky (je vskutku neskutečné, jak je těžké je sehnat), lichořešnici kapky a vynechat cukr, kyselé, kávu a čokoládu, což jsou stejně jako koření pomocníci při dráždění močových cest. Navíc bakteriím cukr moooc chutná... 

Hory jsem přežila, příznaky se nezhoršily, naopak postupně odešly, i tak jsem šla na druhé vyšetření moči. 

 DRUHÉ VYŠETŘENÍ

Z moči nebylo zjištěno absolutně nic a paní doktorka mi dala na moji žádost doporučení na urologii a sama usoudila, že bych mohla mít nález i gynekologický (kde jsem byla nedávno a věděla jsem, že tam problém nebude)... 

ODMÍTLA JSEM CÉVKOVÁNÍ

Babička mě dopředu řekla, že cévkování mohu odmítnout a přesto mě udělají všechny rozbory. Kamarádka si stála za tím, že cévkování její problémy ještě více zhoršily, měla větší záněty, potřebovala silnější antibiotika, močila krev a ještě k tomu celý proces byl velice nepříjemný. Rozhodla jsem se vyšetření touto cestou odmítnout. Na urologii mi udělali rozbor sterilní moči ze středního proudu, prohmatali břicho a záda, udělali sono a sdělili aby mě udělala gynekoložka výtěr z močové trubice.


 

UŽ VÍM CO MI JE 

Díky výtěru z močové trubice mi byla zjištěná přítomnost dvou bakterií, jedna je faekalis (ze střev), snadno se dostane do trubice při sexu, nebo špatné, či zhoršené hygieně a druhá vaginalis to samé... Z gynekologie jsem se vrátila zpět k obvodní lékařce. Antibiotik jsem měla již několik ,proto jsem opětovaně dostala Urowax a doporučení na nějáké super probiotika. Nepomohlo to... na dovolené se to opět vrátilo. Nevím, co mi může pomoci. Léčím své symptomy, ale neléčím problém. Možná pomůže autovakcína, o které jsem četla na webu...

CO POUŽÍVÁM:

Z lékárny probiotika, běžně piji kefíry a jím probiotické jogurty. Na doporučení občas dražší probiotika, která by měla údajně pomoci. Urowax na posílení imunity v močovém systému. Algifen při bolestech. Urocyston čaj z DM (moc dobrý a pomáhá!), urologický čaj Teekane, Lichořešnici z bioproduktu a lékárny, sypaný brusinkový čaj z Aktinu, Urolog akut  s brusinkou z DM. Když je situace nejhorší, vynechám kafe a snížím obsah cukru...

 

2 komentáře:

  1. mně naštěstí pomohly brusinky a naštěstí se problémy s močovým měchýřem nevrátily :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na zánět močáku jsem dříve hodně trpěla, poslední roky je to lepší, ale bylo to vždycky peklo...Rádo se to vrací a chce to nezanedbávat prevenci a posilovat imunitu různými doplňky s brusinkami. :)

    OdpovědětVymazat